Support FAQ

Veelgestelde vragen

Hoe bereik ik MECC Maastricht?

Vanuit de richting Eindhoven
Met de ingebruikname van de Koning Willem Alexandertunnel is MECC Maastricht nog beter bereikbaar. Neem op de A2 afslag 53+54 (N2). Vervolgens neem je, in de tunnelbuis, afslag 53. Bij de T-splitsing sla je linksaf de N278 op. Vervolgens neem je de 2e afslag (richting Ceramique – Wyck).Op de rotonde neem je de tweede afslag (links), om vervolgens weer de 2de straat links af te slaan. Bij de T-splitsing ga je wederom links, waarna je enkel de weg naar rechts hoeft te blijven vervolgen om uiteindelijk, onder de oversteek, rechtsaf de garage in te rijden.

Vanuit de richting Luik: 
Neem de afrit 56 (Gronsveld-MECC). Vervolgens volg je de ANWB-borden met de vermelding MECC. Deze wijzen je de weg tot aan de parkeerterreinen van MECC Maastricht.

Routebeschrijving als PDF

Hoe kan ik een parkeerticket aanschaffen?
Een parkeerticket vooraf aanschaffen kan via onze website: https://parkeren.mecc.nl/. Na betaling ontvang je de boekingsbevestiging in je e-mail inbox. In deze bevestiging vind je alle belangrijke gegevens zoals je in- & uitrij QR/barcode.

Wat zijn de openingstijden?
Wanneer er geen evenementen plaatsvinden zijn de openingstijden van 08.00 tot 17.00 uur. De kantoren (aan de Duboisdomein 5a) zijn geopend van 08.30 uur tot 17.00 uur.

Kan ik alleen vooraf een parkeerticket kopen?
Je kunt ook ter plekke je parkeerticket kopen, aan de betaalautomaten in een van onze parkeergarages of op de parkeerterreinen. Vooraf voorkom je echter onnodig lang wachten.

Heb je geen bevestigingsmail ontvangen?
Een paar handige stappen om te checken wat er mis is gegaan:

  • Is de bevestiging wellicht in je spamfilter/ongewenste mail terecht gekomen?
  • Check of het aankoopbedrag van je rekening is afgeschreven. Zo niet, dan is de boeking helaas niet gelukt. Je dient dan de boeking opnieuw te plaatsen.
  • Heb je de bevestiging niet ontvangen, maar is het aankoopbedrag wel afgeschreven? Neem dan contact met ons op via info@mecc.nl

De slagboom opent automatisch. Heb ik geen kaartje nodig?
Je hebt geen ticket uit de slagboom nodig. Als je in de parkeerwebshop je parkeerticket hebt gekocht en je kenteken hebt doorgegeven, dan gaat de slagboom bij in- en uitrijden automatisch open. Is dit niet het geval, dan kan je aan de slagboom de QR-code scannen op je e-ticket (ontvangen via mail). Je hebt geen kaartje nodig, want je hebt al betaald.

Waar kan ik mijn kenteken aanpassen?
Indien je een account hebt aangemaakt, kan je ook direct inloggen via https://parkeren.mecc.nl.

Hoe kan ik mijn parkeerticket annuleren?
Hou er rekening mee dat een parkeerticket tot maximaal 24 uur voor aanvang geannuleerd kan worden. Je dient dan een mail te sturen met je naam en boekingsnummer naar info@mecc.nl en de reden van annulering.

Heb ik een vaste plaats op een P-terrein of in de garages?
Nee, met het boeken van een parkeerticket heb je recht op een parkeerplaats op een van de terreinen die tijdens het desbetreffende evenement beschikbaar worden gesteld om op te parkeren. Op het aangegeven P-terreinen en garages heb je geen vaste parkeerplaats.

Zijn er oplaadplaatsen voor elektrische voertuigen?
Er zijn 26 oplaadplaatsen aanwezig op parkeerterrein P4. Deze bevinden zich direct achter de slagboom - rechts. Er is geen mogelijkheid om een parkeerplek met laadmogelijkheid van tevoren te reserveren. Rondom ons gebouw bevinden zich ook diverse openbare oplaadpunten.

Wat is de maximale doorrijhoogte?
Parkeergarage P1 en P8 hebben een maximale doorrijhoogte van 2 meter. Parkeerterrein P2, P4 en P10 hebben geen maximale doorrijhoogte.

Wat gebeurt er als ik eerder aanwezig ben of langer blijf?
Je kunt maximaal 2 uur van te voren binnenrijden. Eerder is niet mogelijk. Indien je langer aanwezig wenst te blijven dan de aan het parkeerticket gekoppelde periode, dien je bij te betalen. Je kunt bijbetalen aan de uitritten met Pin of Creditcard voordat je het P-terrein of de parkeergarages verlaat (tegen regulier tarief à €4/uur en € 19,00 per dag).

Mijn kenteken dat ik heb opgegeven bij de boeking werkt niet of ik ben met een ander voertuig gekomen.
Je kunt dan gebruik maken van de QR/ barcode die u heeft ontvangen in de bevestigingsmail. U dient dan de ontvangen QR barcode te scannen bij de inrit van een parkeergarage of p-terrein.

Mijn kenteken en QR code werkten niet bij het inrijden.
Controleer goed je reservering; kloppen de tijd, datum en het parkeerterrein of parkeergarage? Druk op de intercom en vraag om assistentie.

Kan ik met mijn parkeerticket meerdere keren in- en uitrijden?
Je kunt met je boeking eenmalig in- en uitrijden. Je reservering wordt beëindigd zodra je uitrijdt. Er is geen mogelijkheid om restitutie te krijgen indien je eerder vertrekt dan de gereserveerde periode.

Zijn er mindervalide plaatsen?
Op P4 zijn 6 mindervaliden parkeerplaatsen en in onze parkeergarage P1 zijn op iedere etage 2 mindervaliden parkeerplaatsen (10 in totaal). Deze zijn gelegen direct naast de lift. Deze plekken zijn niet van tevoren te reserveren. Zorg dat jouw mindervaliden kaart zichtbaar aanwezig is op je dashboard zodra je hier hebt geparkeerd. Als mindervalide betaal je het regulier parkeer tarief. 

Kan ik een mindervalideplaats reserveren?
Nee, dit is niet mogelijk. Er zijn mindervalidenparkeerplaatsen op P1 en P4. Mochten er geen vrij zijn, dan kan je op een andere plek parkeren en om assistentie vragen via de verkeersregelaars.

Is parkeren gratis voor mensen met een mindervalidenkaart?
Nee, ook mensen met een invalidenkaart betalen de gebruikelijke parkeertarieven.

Kan ik mijn boeking kosteloos annuleren?
Helaas is het niet mogelijk om een boeking kosteloos te annuleren. Er wordt per boeking €2 annuleringskosten in rekening gebracht.